sport_concept_341524928

Olit siten innostunut triathlonista, squashista, tenniksestä tai mistä lajista tahansa, löydät yleensä samanhenkistä seuraa varsin helposti. Yleensä treenisaleilla ja -kentillä pyörii kuitenkin vakituinen ydinporukka, jonka lisäksi mukaan saattaa eksyä muutama uusi kokeilija silloin tällöin.

Mutta mitä tulisi tehdä, jotta sen oman lajin pariin saisi houkuteltua uutta kiinnostunutta porukkaa?

Liikelahjoilla lisää mielenkiintoa

Kuvitellaanpa, että olet vaikkapa aloittanut pesäpalloklubin, joka kokoontuu kaksi kertaa viikossa. Mukana on muutama tuttu ja kaveri, mutta tietysti haluat, että kaikki lajista innostuneet löytävät mukaan.

Avuksi voidaan ottaa sosiaalinen media, puskaradio ja tarvittaessa vaikka lyhtypylväisiin kiinnitettävät ilmoitukset. Mutta kun jokaisen uutisvirtaan soljuu jatkuvasti samantyyppistä informaatiota, saattaa olla, että oma ilmoituksesi menee yhden ihmisen ohitse useitakin kertoja tämän tarttumatta siihen. Siispä saatetaan tarvita jotakin muutakin. Liikelahjat voivat olla oiva apu kiinnittää ihmisten mielenkiinto juuri sinun pesisklubiisi tai kuntosaliisi. Eikä liikelahjojen tarvitse olla kalliita tai myöskään turhia.

Voit esimerkiksi hankkia tietyn määrän sateenvarjoja ja jakaa niitä sateisena päivänä – joita suomessa riittää niin kesä- kuin talviaikaankin – ja tehdä sateenvarjottoman ihmisen iloiseksi ja saada urheiluseurasi, salisi tai klubisi nimen näkyville. Sateenvarjo on tarpeellinen kapistus, eikä monikaan heitä sateenvarjoa pois, sillä ikinä ei tiedä, milloin sitä saattaa tarvita. Se on siis liikelahja parhaimmillaan!

Lajiin sopiva tuote

Kun kyseessä on urheiluklubin promoaminen liikelahjojen avulla, kannattaa myös miettiä, minkälaisiin tuotteisiin sen logon haluaa painaa. Esimerkiksi juomapullo on oiva paikka urheiluaiheiselle logolle, sillä tuote on tarpeellinen sekä aiheeseen sopiva. Urheiluseuran tai salin logoa ei ehkä kannata painattaa viinipullo-cooleriin, vaikka itse tuotteessa ei liikelahjana mitään vikaa olisikaan.

Vaikka liikelahjojen käytännöllisyys ja aiheeseen sopivuus kannattaa pitää mielessä niitä valitessa, voi joskus toki lähteä hiukan hassuttelemaan. Tällainen humoristinen lähestymistapa sopii erityisesti kampanjoihin tai suuriin juhlapäiviin, kuten vappuun. Tällaisten karnevaalimaisten tapahtumien aikaan esimerkiksi hauska paperihattu saattaa olla oivallinen liikelahja – ei liian kallis, mutta varmasti huomattu.

Lyhyesti sanottuna, urheiluklubin, -salin tai -seuran promoaminen voi olla hauskaa ja yksinkertaista liikelahjoja apuna käyttäen. Kunhan pitää mielessä, että liikelahja sopii siihen tilaisuuteen, jossa sitä jaetaan ja on sellainen, että myös logo näkyy siitä.